Waar kunnen wij u mee helpen?

Start dropdown content
sluiten

Herhaal medicatie

Herhaalrecepten die voor 10.00 uur worden aangevraagd, liggen na 2 werkdagen voor u klaar.
 

Herhaalmedicatie direct en makkelijk online bestellen op MijnGezondheid.net

Naar MijnGezondheid.net

 

Bestel medicijnen op het moment dat het u uitkomt. Per geneesmiddel dat u gebruikt is er digitaal een informatiefolder beschikbaar. Print zelf eenvoudig een medicatieoverzicht uit voor als u op reis gaat of bijvoorbeeld naar een specialist moet.

Met de app MedGemak regelt u zorgzaken nog sneller!

 

Herhaalmedicatie bestellen via de receptenlijn

013-5210574  optie 2

 

 

Herhaalrecept online aanvragen (Huisartsenpraktijk Schopman & Nijkamp)

  • MedicijnSterkteAantal per dagAantal bestellen 
  • MedicijnSterkteAantal per dagAantal bestellen 
  • MedicijnSterkteAantal per dagAantal bestellen 
  • MedicijnSterkteAantal per dagAantal bestellen 
  • Herhaalrecepten die voor 10.00 uur worden aangevraagd, liggen na 2 werkdagen voor u klaar.


    Bij het versturen van dit formulier geef ik toestemming dat deze gegevens mogen worden gebruikt ten behoeve van de aanvraag voor herhaalmedicatie
    Uw gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en niet worden verstrekt aan derden. Uw gegevens kunnen te allen tijde weer worden verwijderd.
    Voor volledige informatie over het verwerken van uw gegevens zie onze privacystatement


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Stel een vraag

U kunt uw vraag stellen op MijnGezondheid.net

Heeft u een vraag of wilt u de uitslag van onderzoek weten, dan kunt u dit ook online doen. Via een e-consult komt de vraag rechtstreeks bij de arts terecht. Deze geeft dan snel antwoord. Maximaal binnen 2 werkdagen. Deze functie is ook handig als de praktijk telefonisch druk bezet is.

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie

Veel vragen kunt u direct aan onze assistenten stellen

U kunt telefonisch uw vraag stellen of een uitslag opvragen aan de assistente de gehele dag met uitzondering van de pauze. 

013-5210574

 

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Inschrijven

De praktijk is gesloten voor aanmelden nieuwe patiënten.
We maken hierop een uitzondering als het om een inschrijving gaat van een partner of minderjarig kind van één van onze patiënten. Neem in deze gevallen contact op met de assistente.

Indien de praktijk weer ruimte heeft komt het inschrijfformulier weer online. Wij hebben geen wachtlijsten.

 

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Tip of klacht melden

  • Uw gegevens

    Degene die de tip/klacht indient.
  • Gegevens van de patiënt

    Dit kan ook de vertegenwoordiger of nabestaande van de patiënt zijn.
  • Bijvoorbeeld ouder, echtgenote
  • Aard van de klacht

  • :
  • Meerdere keuzes mogelijk


    Meer infomartie over SKGE
    Bij het versturen van dit formulier geef ik toestemming dat deze gegevens mogen worden gebruikt ten behoeve van de verwerking van de tip of klacht
    Uw gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en niet worden verstrekt aan derden. Uw gegevens kunnen te allen tijde weer worden verwijderd.
    Voor volledige informatie over het verwerken van uw gegevens zie onze privacystatement


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Inloggen in uw medisch dossier?

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek.
Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?

Meer informatie over MijnGezondheid.net

Welkom bij huisartsenpraktijk Schopman & Nijkamp

Wij houden u graag op de hoogte over de huisartsenpraktijk en ontwikkelingen voor u als patiënt.
Op onze website kan u alle informatie vinden over de praktijk, medewerkers, openingstijden en bereikbaarheid. Ook is er een mogelijkheid om afspraken te maken, herhaalrecepten en email consulten aan te vragen.
Bij vragen kunt u zich uiteraard wenden tot een van onze assistentes.

Tot ziens in de praktijk! 

Corona virus en onze praktijk maatregelen

Wij verzoeken u vriendelijk doch dringend NIET naar de praktijk te komen als u geen afspraak heeft. Bij vragen neemt u telefonisch contact op of mail ons.

Blijf thuis bij 1 of meer klachten (ook al bent u gevaccineerd): verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, temperatuur boven 38 graden.

  • Laat u zo snel mogelijk bij de GGD testen op corona. Ook als u gevaccineerd bent. Maak een afspraak via de website www.coronatest.nl of Bel 0800-1202.
  • Blijf thuis als de PCR corona-test laat zien dat u corona heeft. 

Bel direct de huisarts of huisartsenpost als 1 of meer van deze punten voor u klopt:

    • U wordt in een paar uren of dagen steeds zieker
    • U ademt steeds sneller of moeilijker (bijvoorbeeld bij het lopen)
    • U bent al moe als u weinig doet (bijvoorbeeld opstaan uit uw stoel)
    • U bent in de war
    • U krijgt opnieuw koorts nadat de koorts 1 dag of langer weg was.
    • U bent ouder dan 70, u heeft een chronische ziekte of minder weerstand? Bel dan meteen bij koorts.

Voor kinderen zijn de adviezen hetzelfde als voor volwassenen.

Zie voor meer informatie de website van het RIVM of kijk op thuisarts.nl Bij vragen: bel 0800-1351.

Heeft u een afspraak?

  • Wij willen u verzoeken binnen de 1,5 meter een mondmasker te dragen.
  • Kom (indien mogelijk) alleen naar deze afspraak.
  • Kom maximaal 5 minuten voor afspraak tijd.
  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst.
  • Maximaal 4 personen in de wachtkamer.

Vragenlijst: Heb ik corona?

Vaccinatie tegen corona zonder afspraak

Het team

W. Schopman
Huisarts

Werkt op maandag, dinsdagochtend, woensdag, donderdagochtend.

Lees meer over Willem Schopman

C. Nijkamp
Huisarts

Werkt op maandag, dinsdag, donderdag.

Lees meer over Caroline Nijkamp

J. Verschuren
Huisarts

Werkt op vrijdag

Lees meer over Jiska Verschuren

Rosemarie van den Berg
Doktersassistente - Spreekuur Ondersteuner Huisarts

Werkt op maandag, dinsdag, donderdag.

Lees meer over Rosemarie van den Berg

Lonne Verouden
Doktersassistente

Werkt op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag.

Lees meer over Lonne Verouden

Wendy van den Dries
Doktersassistente met praktijkmanagementtaken - Spreekuur Ondersteuner Huisarts

Werkt op maandagochtend, dinsdagochtend, woensdagochtend, donderdag, vrijdagochtend

Lees meer over Wendy van den Dries

Noor Pijnenburg
Doktersassistente

Werkt op dinsdag, woensdag,vrijdag.

Lees meer over Noor Pijnenburg

Lianne van Gastel
Praktijkondersteuner Somatiek

Werkt op maandag, dinsdag, donderdag.

Lees meer over Lianne van Gastel

Dorine van der Mast
Praktijkondersteuner Somatiek

Werkt op woensdag.

Lees meer over Dorine van der Mast

Marije Dantuma
Praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg

Werkt op dinsdagochtend, vrijdagmiddag.

Lees meer over Marije Dantuma

Meer informatie

  • De jaarlijkse griepvaccinatie voor patiënten van huisartsenpraktijk Schopman & Nijkamp is als volgt gepland:

    Dinsdag 2 november 2021

    Locatie: Hoco, Sportlaan 10, te Oisterwijk

    Waarom een griepprik? Astma/copd- , hart-, diabetes-, en nierpatiënten en mensen met een verlaagde afweer komen in aanmerking voor een griepprik, omdat griep voor hen ernstige gevolgen kan hebben. De griepspuit is gratis voor iedereen met bovengenoemde medische indicatie en ook voor iedereen die ouder is dan 60 jaar.

    Pneumokokkenvaccinatie

    Patiënten die dit jaar 69, 70, 71, 72, 73  jaar worden of zijn geworden, krijgen ook een uitnodiging voor de pneumokokken prik. Deze prik maakt de kans kleiner dat u ziek wordt door pneumokokken. U heeft minder kans op longontsteking.  Na 5 jaar is de prik uitgewerkt.

    Indien u in aanmerking komt voor een van deze prikken of beide krijgt u hiervoor een uitnodiging thuisgestuurd.

    Let op! Heeft u een uitnodiging ontvangen voor de griepprik en de pneumokokken vaccinatie dan mag u beide prikken tussen 12:00-13:00uur komen halen.

  • Op Zorgkaart Nederland is nu op één pagina van alle ziekenhuizen en klinieken te vinden hoeveel dagen patiënten moeten wachten voordat zij aan de beurt zijn. 

    Wachttijden (zorgkaartnederland.nl)

  • Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie?

    Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.

    Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid. Belt u dan naar 0800-1421 of stuur een mail naar helpdesk@coronacheck.nl. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.

    Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen. Bent u door de GGD gevaccineerd, dan dient u contact op te nemen met de GGD.

    Stuurt u bij voorkeur via MijnGezondheid.net een bericht, geef daarbij aan dat u een bewijs van volledige vaccinatie wilt krijgen, omdat dat dit niet is gelukt via CoronaCheck.nl. Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, dan sturen we u dat toe.

    Kijk op de website van de overheid voor meer informatie over wat u zelf kunt doen om aan een vaccinatiebewijs te komen.


  • In onze praktijk krijgen onze huisartsen regelmatig het verzoek een medische verklaring (ook geneeskundige verklaring of doktersverklaring genoemd) af te geven. Wij mogen dit niet doen. Door het niet afgeven van een medische verklaring handelen wij volgens de regels van het KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen.

    Wat is een medische verklaring?

    Een medische verklaring is een schriftelijke verklaring die een oordeel bevat over u als patiënt en uw (medische) geschiktheid of ongeschiktheid om bepaalde dingen wel of niet te kunnen.

    Waarom mogen wij geen medische verklaring afgeven?

    Uw huisarts moet zich kunnen concentreren op uw behandeling. Een goede vertrouwensrelatie met u is daarvoor belangrijk. Die vertrouwensrelatie kan gevaar lopen wanneer uw huisarts een oordeel geeft dat voor u ongunstig is. Voorkomen moet worden dat u en uw huisarts hierdoor in conflict raken.

    Download hier uw eigen verklaring

  • STAR- SHL
    Medisch centrum de voorste stroom
    Moergestelseweg 22, 5062 JW Oisterwijk               ma t/m vrij     07.30-10.30uur

    Voor meer informatie kunt u terechtop de website van STAR- SHL

     Diagnovum

    Huisartsenpraktijk Oisterwijkkliniek
    Moergestelseweg 32H, 5062 JW Oisterwijk               ma t/m vrij 07.30-10.00uur
                                                                                                  do  17.30-18.30uur

    Rode kruis/EHBO gebouw
    Blokshekken 6, 5061HA Oisterwijk                           ma t/m vrij 08.00-10.30uur

    Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Diagnovum

    Bij een bezoek aan de priklocaties voor bloedafname heeft u uw legitimatie en (digitaal) afnameformulier nodig.

    U kunt binnen deze prikposten niet terecht met klachten van neusverkoudheid, hoesten en/of keelpijn.

     

  • Als patiënt, maar ook als passant (niet ingeschreven in onze praktijk) kunt u na afspraak bij ons terecht voor een keuring. Helaas kunt u bij ons niet gekeurd worden voor een groot/vrachtwagen rijbewijs. 

    U kunt alleen een afspraak maken door te bellen naar de praktijk.

    • Van te voren vult u de gezondheidsverklaring in en stuurt u op naar het CBR.
      Hierna ontvangt u van het CBR het keuringsverslag en eventuele hulpformulieren.
    • Het keuringsverslag kunnen we digitaal versturen met de ook zgn. ZD codes. Zo gaat de verwerking van online ingevulde gezondheidsverklaringen een stuk sneller en is er minder kans op fouten.
    • Vervolgens voert de huisarts de keuring uit. Hij meet uw bloeddruk, het zicht en uw urine wordt gecontroleerd. Ook stelt hij aanvullende vragen. De huisarts vult hierna het keuringsverslag in. Met deze informatie beoordeelt het CBR of u veilig kunt blijven rijden.

    Een papieren gezondheidsverklaring is ook verkrijgbaar bij de meeste gemeenten. We adviseren u om vooraf te informeren naar de verkrijgbaarheid bij uw gemeente. Sommige gemeenten rekenen extra administratiekosten voor de gezondheidsverklaring.

    De medische keuring wordt helaas niet vergoed door uw zorgverzekeraar. De rijbewijskeuring kost €30,- en duurt ongeveer 20 minuten. 

     

    Wat neemt u mee naar de rijbewijskeuring?

    • De verwijsbrief van het CBR, het keuringsverslag en eventuele hulpformulieren die moeten worden ingevuld.
    • Eventuele bril/contactlenzen (neem van contactlenzen ook de sterkte mee)
    • Uw rijbewijs of Identiteitsbewijs
    • Potje verse urine (urinepotjes zijn gratis verkrijgbaar in onze praktijk)

     Na de medische keuring neemt het CBR de volgende besluiten (de keurende arts doet geen uitspraken over de rijgeschiktheid):  

    • U bent rijgeschikt. U mag uw rijbewijs halen of verlengen.
    • U bent rijgeschikt voor een bepaalde tijd. U mag een bepaalde periode rijden. In het bericht van het CBR staat hoe lang. De einddatum komt op uw rijbewijs te staan.
    • U bent rijgeschikt onder voorwaarden. U mag rijden, maar u moet wel bepaalde maatregelen nemen om te mogen rijden. Het CBR laat u precies weten welke maatregelen u moet nemen. Er komt een code op uw rijbewijs te staan.
    • U bent niet rijgeschikt. Helaas mag u niet of niet meer rijden. U kunt geen rijbewijs halen of verlengen. Als u een rijbewijs heeft, wordt dat ongeldig. Het CBR legt u zo goed mogelijk uit waarom u niet mag rijden.

    Voor meer informatie over rijbewijskeuringen zie: 

    Thuisarts.nl

    Mag ik rijden met mijn medicijn?

    Klik hier om te kijken of u mag rijden met uw medicijn(en).

     
  • Heeft u recent het spreekuur van de huisarts bezocht of telefonisch contact gehad met de huisarts ? 

    Onze huisartsenpraktijk is er in de eerste plaats voor u. Uw mening over de huisarts en de praktijk is daarom heel belangrijk. Door het  invullen van twee vragenlijsten helpt u ons ervoor te zorgen dat de zorg die u van ons krijgt zo goed en prettig mogelijk is.

    U kunt op meerdere punten laten weten hoe u onze huisarts en de praktijk beoordeelt. U kunt uw feedback geven via de onderstaande links.

    Het invullen van de vragenlijsten is anoniem en duurt 5 tot 10 minuten (per lijst). 
    Bij voorbaat dank voor uw medewerking !
  • De praktijk is gestart in 1985 op ‘het Kerkplein’ in Oisterwijk. In de afgelopen jaren is de praktijk uitgegroeid tot een modern geoutilleerde praktijk met verschillende medewerkers. De praktijk biedt een goede bereikbaarheid en een zeer breed pakket aan zorg, van kleine chirurgie tot ernstige psychische klachten. Daar tussen bieden wij gespecialiseerde zorg zoals: vrouwenspreekuur, anticonceptiespreekuur, reizigersspreekuur, chronische ketenzorg voor long-, suiker-, hart-, en vaatziekten, ouderenzorg, wondzorg, opvolgingscontrole na kwaadaardige ziekten en is laboratorium afname en echografie mogelijk in de praktijk.

    Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

    Sinds 1 januari 2019 gaat de praktijk verder onder de naam: Huisartsenpraktijk Schopman & Nijkamp.

    Meer informatie over de associatie leest u hieronder:

    Patiëntenbrief


  • Wij zijn trots u te kunnen melden dat wij sinds 2007 het kwaliteitskeurmerk hebben van het Nederlands Huisartsen Genootschap.

    Hoe werkt het?
    Om voor een keurmerk in aanmerking te komen moet de praktijk een flink aantal stappen doorlopen. Er worden gegevens verzameld over de organisatie van de praktijk, de medische zorg in de praktijk en de mening van patiënten. Een onafhankelijk adviseur verwerkt al deze gegevens in een rapport. De huisarts maakt vervolgens aan de hand van dit rapport samen met zijn medewerkers een innovatie plan. Als dit wordt goedgekeurd verkrijgt de praktijk zijn keurmerk. Het keurmerk wordt telkens verleend voor drie jaar.

    Brochure: Wat mag u als patiënt van uw huisarts verwachten

  • Via deze privacyverklaring informeert Huisartsenpraktijk Schopman & Nijkamp u over de wijze waarop de praktijk omgaat met de persoonsgegevens die zijn verkregen via de internetsite www.schopmannijkamp.nl Ook gaat de verklaring in op het gebruik van “cookies” en “externe links”.

    Persoonsgegevens
    Persoonsgegevens bevatten informatie over een natuurlijk persoon, waardoor deze persoon identificeerbaar is. Voorbeelden van persoonsgegevens zijn een naam van een persoon of een geboortedatum maar ook een e-mailadres. Sommige gegevens hebben naar hun aard geen betrekking op een persoon, maar kunnen toch persoonsgegevens zijn, mits de betrokkene identificeerbaar is. Een voorbeeld is een telefoonnummer.

    Hoe gaat de praktijk om met persoonsgegevens?
    Bij het verwerken van persoonsgegevens is de praktijk gebonden aan de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), vanaf 25 mei 2018 wordt dit Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze wet stelt regels ter bescherming van de privacy van betrokkenen. Onder verwerking van persoonsgegevens moet worden verstaan elke handeling met betrekking tot persoonsgegevens. Hierbij kan worden gedacht aan het verzamelen, opvragen en gebruiken van persoonsgegevens. Als verwerker moet je de feitelijke macht (invloed) kunnen uitoefenen over deze gegevens. De Wbp/AVG is onder andere van toepassing op gegevens die verwerkt worden via websites van lokale overheden.

    De praktijk gebruikt persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor de bezoeker ze op www.schopmannijkamp.nl achterlaat. Als u bijvoorbeeld uw naam en adres invult voor het maken van een afspraak of het aanvragen van informatie of product, dan worden deze gegevens niet gebruikt voor andere doeleinden (conform artikel 9 Wbp juncto artikel 11 Wbp). De praktijk gebruikt een e-mailadres dat via www.schopmannijkamp.nl wordt doorgegeven alleen als het e-mailadres is opgegeven voor het inwinnen van informatie of voor het indienen van een verzoek of een aanvraag. Persoonsgegevens worden uitsluitend op basis van wettelijke verplichtingen aan derden verstrekt. (uitzonderingstoestanden worden genoemd in artikel 43 en 44 Wbp)

    Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan nodig is in relatie tot het doel waarvoor de gegevens zijn verstrekt. De praktijk voorziet in administratieve, technische en fysieke veiligheidsmaatregelen om te voorkomen dat onbevoegden persoonlijke gegevens kunnen onthullen, gebruiken, wijzigen of vernietigen (artikel 10 en 13 Wbp).

    Mededeling aan de betrokkene
    Op grond van de Wbp/AVG dient een betrokkene in kennis gesteld te worden van de verwerking van persoonsgegevens. Indien de verantwoordelijke de persoonsgegevens verkrijgt van de betrokkene zelf, informeert de verantwoordelijke de betrokkene vooraf over de verkrijging van persoonsgegevens. De verantwoordelijke deelt zijn identiteit en doeleinden van de verwerking mede. Indien nodig wordt nadere informatie verstrekt aan betrokkene om een behoorlijke en zorgvuldige verwerking van persoonsgegevens te kunnen waarborgen.

    Indien de verantwoordelijke de persoonsgegevens op een andere wijze heeft verkregen, informeert deze de betrokkene op het moment van vastlegging van de gegevens, tenzij er sprake is van een onevenredige inspanning voor de verwerker of als de verwerking is voorgeschreven bij of krachtens de wet. (artikel 33 en 34 Wbp. Uitzonderingen en beperkingen staan vermeld in artikel 43 en 44 Wbp).

    Rechten van de patiënt
    – De patiënt heeft recht op inzage in alle gegevens die over hem zijn verzameld en verwerkt.
    – De patiënt heeft recht op een afschrift van de over hem of haar verzamelde en verwerkte gegevens; de praktijk verstrekt een afschrift na een verzoek van de patiënt en de praktijk kan hiervoor eventueel een redelijke vergoeding vragen.
    – De patiënt kan verzoeken om aanvulling en/of correctie van de verzamelde en verwerkte gegevens, voor zover deze onvolledig en/of feitelijk onjuist zijn.
    – De patiënt kan verzoeken om verwijdering of beperkt gebruik van de verzamelde en verwerkte gegevens.
    – Recht op inzage of afschrift en verzoeken om aanvulling, correctie, beperkt gebruik of verwijdering kunnen door de praktijk worden geweigerd voor zover dit noodzakelijk is ter bescherming van een aanmerkelijk belang van een ander (waaronder de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van die ander) en/of in geval bewaring op grond van een (wettelijk) voorschrift vereist is.
    – Wanneer de patiënt vindt dat dit reglement door de praktijk niet of onvoldoende wordt nageleefd, dan kan hij of zij een klacht indienen bij de praktijk.
    – Daar waar de patiënt zichzelf niet kan vertegenwoordigen, treedt de wettelijke vertegenwoordiger in zijn of haar plaats.

    Cookies
    De praktijk maakt geen gebruik van zogenaamde cookies. Dit zijn kleine bestanden met gegevens over uw computer die opgeslagen worden op de harde schijf van uw computer. Sommige websites gebruiken cookies om u te herkennen als u een volgende keer die site bezoekt. Deze sites worden speciaal op u ingesteld. De praktijk maakt hier géén gebruik van. U kunt uw browser zo instellen dat cookies worden geweigerd of dat u wordt gewaarschuwd wanneer cookies worden verzonden. Kijk voor meer informatie hierover in de helpfunctie van uw browser.

    Links naar andere websites
    Op onze website staan links naar andere websites. Over die sites heeft de praktijk geen zeggenschap. Andere websites kunnen een eigen privacyverklaring hanteren. Geadviseerd wordt daarvan goed kennis te nemen bij het bezoek aan de betreffende websites. De praktijk is niet verantwoordelijk voor de informatie die wordt verstrekt of verkregen door de gelinkte websites of voor enig ander gebruik van die websites.

  • Invoering no-show tarief
    Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of praktijkmedewerkers verschijnen.
    Met ingang van 1 januari 2019 gaan wij daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief invoeren.

    Waarom een ‘no-show’ tarief?
    Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook iemand anders kunnen helpen. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen.

    Kunt u niet op uw afspraak komen?
    Meldt dit dan uiterlijk 1 werkdag van te voren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén no-show tarief berekend.

    De hoogte van het no-show tarief
    Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt.
    De tarieven van het no-show tarief zijn 25 euro per niet verschenen afspraak. Consulten bij de assistentes, POH-s en POH-GGZ vallen hier ook onder. 

    Hoe werkt het?
    U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post thuis. Indien de rekening voor een volgende afspraak nog niet is betaald, dan moet u het bedrag contant aan de praktijkbalie afrekenen, voordat de afspraak door kan gaan.

    Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.

Openingstijden

Handig om te weten

MedGemak is de app om u te helpen bij het optimaal regelen van uw zorgtaken. Zo heeft u via uw smartphone 24/7 inzicht in uw medicatie en bestelt u deze direct online. Met de handige inneemwekker stelt u eenvoudig in wanneer het tijd is om uw medicatie in te nemen. Heeft u overdag geen tijd om uw huisarts te bellen voor een afspraak? Geen probleem! Met de app MedGemak regelt u dit gemakkelijk online waar en wanneer het u uitkomt.

MedGemak is een aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net. Wilt u gebruik maken van de app? Zorg er dan voor dat u zich eerst aanmeldt voor MijnGezondheid.net.

Lees meer

Handige app met zelfzorg-adviezen van huisartsen over vele zorgvragen. En advies of de huisarts of huisartsenpost gebeld moet worden.

Lees meer

Uw huisarts en uw apotheek kunnen uw medische gegevens delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld als een andere arts of apotheek uw medische gegevens nodig heeft om u snel,
goed en veilig te helpen. Het delen van uw medische gegevens gebeurt via het Landelijk Schakelpunt (LSP). Maar alleen als u dat goed vindt.

LSP toestemming regelen

Lees meer

Spoedpost Tilburg

De waarneming ‘s avonds, ‘s nachts en in het weekend en op feestdagen is geregeld door de Spoedpost Midden Brabant.
Op de spoedpost werken alle huisartsen uit de regio samen. Neem alléén voor spoedvragen die niet kunnen wachten contact op met de spoedpost.
Telefoonnummer spoedpost Tilburg 085 – 53 60 300

Huisartsenpost Tilburg

Huisartsenpraktijk Schopman & Nijkamp is officieel geregistreerd als vaccinatiecentrum bij het LCR (Landelijk Coördinatiecentrum Reisadvisering). Tevens zijn wij een officieel geregistreerd gele koorts centrum.

 

Lees meer

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Apotheek.nl

Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?

Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent